Urządzenie biura to nie lada wyzwanie. Szczególnie Open space. Chcemy, aby przestrzeń była funkcjonalna, komfortowa i sprzyjała produktywności. Niestety, często popełniamy błędy, które mogą negatywnie wpływać na komfort pracy i wizerunek firmy.
W tym artykule omówimy 5 najczęstszych błędów popełnianych przy aranżacji biura i podamy wskazówki, jak ich uniknąć.
Organizacja przestrzeni biurowej
Zadbaj o porządek i czystość w biurze. Chaos i bałagan mogą rozpraszać
pracowników i obniżać ich motywację. Czasami mniej znaczy więcej, a 5 minut w zupełności wystarczy aby zrobić porządek naokoło siebie. Nawet w open space, gdzie każdy może być odpowiedzialny za swoje stanowisko nie zajmie to więcej czasu.
Zorganizuj strefy pracy i odpoczynku. Wyodrębnij miejsce do skupienia się na zadaniach, a także miejsce do relaksu i integracji. Ważna może okazać się dodatkowa przestrzeń, którą uzyskasz dzięki czystości i pozbyciu się zbędnych rzeczy. Zadbaj o odpowiednią ilość miejsca dla pracowników. Każdy powinien mieć przestrzeń do przechowywania rzeczy osobistych
i dokumentów. Dobrze dopasowane meble np. w open space również pomogą to miejsce oszczędzić. Dodaj do przestrzeni biura rośliny doniczkowe, które poprawiają akustykę i wpływają na dobre samopoczucie.
Odpowiednie oświetlenie
Dostęp do naturalnego światła dziennego jest bardzo ważny dla zdrowia i samopoczucia pracowników. Zainstaluj w biurze oświetlenie o neutralnej barwie, które imituje światło dzienne. Nie zasłaniaj okien, jeśli nie jest to konieczne. Dostosuj poziom oświetlenia do rodzaju wykonywanych zadań. Przemyśl rodzaj i intensywność oświetlenia pod kontem konkretnej strefy. W miejscu przeznaczonym do odpoczynku można zastosować nieco lżejsze, relaksujące oświetlenie. W open space zaś trzeba bardzo dobrze doświetlić stanowisko pracy. Zmiana żarówek na lżejsze/mocniejsze nie zajmie więcej niż 5 min.
-
Biurko do pracy na stojąco elektryczne EB_01
biurka 1 599,00 zł – 1 859,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu -
Biurko narożne elektryczne MDKZ
biurka 3 719,00 zł – 4 049,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu -
Biurko narożne regulowane elektrycznie MDK
biurka 3 659,00 zł – 4 019,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu -
Biurko elektryczne MDO-PO
biurka 3 589,00 zł – 3 719,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu -
Biurko regulowane elektrycznie MDO
biurka 3 609,00 zł – 3 739,00 zł Wybierz opcje Ten produkt ma wiele wariantów. Opcje można wybrać na stronie produktu
Optymalna temperatura
Idealna temperatura w biurze to 20-22°C. Zapewnij pracownikom możliwość regulacji temperatury w swoim stanowisku pracy. Pamiętaj, że każdy z nas może odczuwać temperaturę inaczej. osoby, które wolą chłodniejsze przestrzenie posadź bliżej okna czy klimatyzacji. Zainstaluj system wentylacji, który zapewni dopływ świeżego powietrza i pamiętaj o wietrzeniu pomieszczeń. Kilka minut z otwartym oknem zdecydowanie może pozytywnie wpłynąć na produktywność.
Akustyka
Hałas w biurze może być bardzo rozpraszający i utrudniać koncentrację. W open space zainstaluj panele akustyczne na biurkach lub inne rozwiązania pochłaniające dźwięk. Dodatkowe ścianki w miejscach np. rozmów z klientem, również pomogą. Oddziel pracowników, którzy muszą rozmawiać z klientem od tych którzy potrzebują skupienia. Stwórz strefy ciszy, gdzie pracownicy mogą skupić się na wymagających zadaniach. W przestrzeniach pracy wspólnej sprawdzą się budki akustyczne.
Meble biurowe sprzyjające koncentracji i kreatywności
Wybierz biurka i krzesła o regulowanej wysokości, aby pracownicy mogli dopasować je do swojego wzrostu i potrzeb. Zainwestuj w ergonomiczne meble, które zapewniają komfort i prawidłową postawę ciała. Postaw na meble w stonowanych, przyjaznych kolorach, które nie będą rozpraszać pracowników. Dobrze jeśli kolorystyką nawiążesz do swojej marki. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić.
Stosując te wskazówki, możesz stworzyć w biurze przyjazną i komfortową przestrzeń, która sprzyja koncentracji, kreatywności i produktywności pracowników.
Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci w stworzeniu biura, w którym Twoi pracownicy będą mogli osiągać najlepsze wyniki.
Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami! Z przyjemnością pomożemy Ci w stworzeniu przestrzeni, która będzie sprzyjać produktywności.